Elon Musk: 99% van de wereldmedia behoort tot NWO

 

Elon muskElon Musk publiceerde vorig jaar een reeks tweets die aangeven dat de Nieuwe Wereldorde 99,9% van de reguliere media controleert en beïnvloedt.

De oprichtende miljardair van Tesla heeft een geheim onthuld over hoe reguliere verslaggevers “de meeste klikken en advertenties verdienen” maskeren van globalisten. Musk noemde mainstream hypocrieten, erop wijzend dat het publiek hen niet langer vertrouwde.

Musk zegt dat hij wil dat gewone burgers “wakker worden” en beseffen wie echt de eigenaar is van de media die ze gedwongen worden te consumeren .

Thefreethoughtproject.com website meldt: Musk heeft gezegd dat hij geen reclame maakt voor Tesla, zijn bedrijf voor elektrische auto’s, wat inhoudt dat hij geen geld doneert aan de media die afhankelijk zijn van reclamegeld om in bedrijf te blijven.

Aan de andere kant behoren de traditionele auto-industrie en fossiele brandstofbedrijven tot de grootste adverteerders ter wereld, wat betekent dat ze een van de belangrijkste industrieën zijn waarin de reguliere media actief zijn. Als het tijd is om verhalen over deze industrieën te bespreken, hebben journalisten en mediaorganisaties duidelijke vooroordelen en een belangenconflict dat hun berichtgeving over het verhaal zal beïnvloeden, zelfs als ze niet expliciet de opdracht hebben gekregen om propaganda te maken.

Musk

“Ik ben verontwaardigd over de hypocrisie van de grote mediabedrijven die beweren aan de kant van de waarheid te staan, maar alleen genoeg publiceren om de leugen te verzachten, en daarom respecteert het publiek hen niet langer. Het probleem is dat tijdschriften constant onder druk staan ​​om de meeste klikken te krijgen en de advertentie te gelde te maken en in het zadel te blijven. Tesla hoeft niet te adverteren en fossiele brandstof- en gas/dieselbedrijven behoren tot de grootste adverteerders ter wereld.”

Een van de duistere geheimen van de reclame-industrie is het feit dat advertenties niet altijd bedoeld zijn om iets te verkopen, maar soms een geheime omkoping vormen die bedrijven gebruiken om de verhalen in gesponsorde nieuwsbronnen te controleren. 

Een duidelijk voorbeeld hiervan is de manier waarop leveranciers van militaire wapens zoals Boeing en Lockheed Martin adverteren op grote netwerken, ook al zijn hun producten niet beschikbaar voor verkoop aan degenen die de advertentie bekijken.

Geen toeval

Het is geen toeval dat internationale verhalen op alle grote mediaplatforms worden geportretteerd in een pro-oorlogsverhaal, met wapenhandelaars die op elk ervan adverteren – in feite is dat waarom ze adverteren voor zichzelf. Hetzelfde geldt voor advertenties voor militaire werving, die het tweeledige doel dienen: rekrutering en controle van het mediaverhaal door hun sponsor te worden.

Musk kondigde vervolgens aan dat hij van plan is zijn eigen website voor het beoordelen van media te creëren die de geloofwaardigheid van journalisten evalueert door te vragen naar recensies van lezers. Hij hield ook een peiling om zijn aanhangers te vragen of het een goed idee was.

Musk stelde voor om zijn site ‘Pravda’ te noemen, en hoewel het leek alsof er gedachten uit zijn hoofd kwamen, wees een Twitter-volger erop dat een van Musk’s agenten ‘Pravda Corp in Californië registreerde’ in oktober 2017.

In tegenstelling tot gecentraliseerde feitencontrolesites zoals Snopes of Politifact, en we hebben Demagog en nepnieuws die duidelijke vooroordelen hebben, kan een site die het publiek laat beslissen wie te vertrouwen een interessante manier zijn om journalisten te beoordelen.

Natuurlijk hangt elk type beoordelingssysteem af van de opvattingen van de massa, die soms verkeerd kunnen zijn en bijna altijd controversieel zijn. Het lijkt echter het beste model te zijn dat tot nu toe is voorgesteld, en lijkt de mainstream media niet te bevoordelen zoals andere populaire factcheckers.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.