Bewijs dat er een andere wereld in ons universum wordt ingevoerd en terug gaat in de tijd

Een nieuw gek idee van natuurkundigen – maar deze keer heeft het experimenteel bewijs. Er wordt een andere wereld “ingevoegd” in onze wereld, die precies hetzelfde is – maar het gaat terug in de tijd. Daar verschijnen we allemaal eerst als oude mensen, en dan worden we geboren? Klinkt ongelooflijk, maar blijkbaar gebeurt het op de een of andere manier. Het probleem is dat we daar niet mogen kijken omdat er een ondoordringbare muur tussen ons staat.

De studie is gepubliceerd door Cornell University. Het kan “langverwacht” worden genoemd, omdat het nieuwe concept veel problemen wegneemt. Donkere materie en donkere energie zijn niet nodig, evenals andere dimensies. Het belangrijkste is dat het onderzoek perfect past in de bekende feiten en dat je nieuwe kunt krijgen om het te testen – vooral wetenschappers waarderen dit.

Dus toen de oerknal plaatsvond, werd ons universum geboren en tegelijkertijd een andere, zijn tweelingbroer. Ze begonnen uit te breiden alsof ze in elkaar overgingen. Slechts één is vooruit in de tijd en de andere is achteruit.

Waarom is dit waarschijnlijk waar? Laten we redeneren. Het universum is perfect symmetrisch. Behalve tijd. Het stroomt maar in één richting, vooruit. In theorie betekent dit dat er ergens een symmetrische tijd terugstroomt. Natuurkundigen konden lange tijd niet beslissen over deze theoretische sprong en zochten naar redenen waarom tijd asymmetrisch mocht zijn. Nu is de beslissende stap gezet.

wereld

Verder is de wereld gevuld met neutrino’s: de lichtste, en zelfs massaloze, deeltjes en ze draaien allemaal naar rechts. Er is niemand aan de linkerkant. Dat gebeurt niet. Ergens zijn er neutrino’s die naar links zijn gedraaid. Nu is het duidelijk waar – in een ander universum.

Als de oerknal één universum heeft voortgebracht, moet het vol met zwaartekrachtgolven zijn. Maar zoiets zien we niet. We zijn pas onlangs begonnen met het waarnemen van zwaartekrachtsgolven, en ze zijn ongelooflijk zwak. Het is nu duidelijk dat alle zwaartekrachtsgolven naar de scheiding van ons en niet onze universa gingen.

Ten slotte houdt de zwaartekracht zich niet aan de algemene regels; noch de kwantummechanica, noch de relativiteitstheorie is erin geslaagd om het tot het einde te ‘beteugelen’. De nieuwe theorie zegt dat zwaartekracht slechts het effect is van die andere wereld op de onze. Een soort illusie.

Tot nu toe wordt aangenomen dat we geen manier hebben om in de tegenovergestelde tijd te komen. Misschien komt er zo’n manier. Maar het is belangrijk dat de nieuwe theorie enkele interessante eigenschappen van dezelfde neutrino’s voorspelt.

Helaas is het voor ons onmogelijk om in de tweeling van ons universum te komen, omdat het vóór de oerknal bestaat. Maar dat betekent niet dat het idee niet kan worden getest. Waar of niet, toekomstige experimenten met zwaartekrachtsgolven of berekeningen van de neutrinomassa zullen een antwoord kunnen geven.

Volgens Japanse wetenschappers kan een onbalans van neutrino’s het bestaan ​​van het tweelinguniversum verklaren. Deze bijna gewichtloze en nauwelijks zichtbare subatomaire deeltjes, gevormd in het centrum van sterren en als gevolg van kernreacties, gedragen zich anders dan hun antimaterie-tegenhangers.

Als dit wordt bevestigd, dat is het dan, de tijd gaat officieel achteruit. De juistheid van de theorie zal onweerlegbaar zijn.

Bron: soulask